Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından UNICEF finansal desteğiyle yürütülen "Temel Eğitimde Öğrenme Kayıplarının Giderilmesi ve Öğretimin Güçlendirilmesi Projesi" kapsamında değerlendirme bataryaları ve müdahale programı uygulamalarının izlenmesi ve değerlendirilmesi amacıyla 15 Nisan- 03 Mayıs 2024 tarihleri arasında Adıyaman, Ankara, Antalya, Aydın, Erzurum, Hatay, Kahramanmaraş, Malatya, Mersin ve Şanlıurfa illerine Millî Eğitim Bakanlığı temsilcileri ve akademisyenler tarafından saha ziyareti gerçekleştirilmiştir.
Öğrencilerin eğitim öğretim döneminde farklı nedenlerle beklenen düzeyde bilgi, beceri ve tutum kazanmada yaşadıkları eksikliklerin öğrenme kayıpları olarak tanımlandığı projede; yaz tatili, örgün eğitimin kesintiye uğraması, okula devamsızlık, okul terki, deprem ve pandemi gibi çeşitli nedenlerin öğrencilerin karşılaştığı kayıplara yol açabildiği değerlendirildi. Özellikle sosyokültürel ve sosyo-ekonomik açıdan dezavantajlı öğrencilerin bu kayıpları yaşama oranlarının daha yüksek olduğu ve kayıpları telafi etme süreçlerinin zorluğu göz önüne alınarak sınıf içi etkinlikler ile öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına uygun müdahale programları geliştirildi.
Üç faz şeklinde dokuz ay sürecek projenin ilk fazında öğrenme kayıplarının giderilmesine yönelik değerlendirme bataryaları hazırlanmış ve müdahale programları geliştirilmiştir. İkinci fazın ilk faaliyeti olan eğitici eğitimi kursu ile değerlendirme bataryalarının ve müdahale programlarının uygulanması için pilot okullarda görev yapan öğretmen ve okul yöneticilerine eğitim verilmiştir. Böylece katılımcılar hem sınıflarında bu müdahale programlarını uygulamış hem de görev yaptıkları bölgelerdeki meslektaşlarına mahallinde eğitimler vermişlerdir. Okulumuzda bu eğitimi veren Serpil ŞENLİK hanım efendiye Okul Müdürü Nadire GÜNEŞ teşekkürlerini iletti.