Cumhuriyet İlkokulu 'nda düzenlenen kutlama programına Okul idaresi , öğretmenler ve öğrenciler katıldı.
Programda saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı’nın okunması ile başlandı. Programda günün anlam ve önemine ilişkin konuşmaların yapılması, şiirlerin okunması ile devam etti.
Okul Müdürü Nadire GÜNEŞ yeni eğitim ve öğretim yılını tebrik ederek öğrencilerin ve öğretmenlerin başarılı bir yıl geçirmelerini temenni etti.
Eyl
19 Eylül 1921 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından Mustafa Kemal Atatürk'e "Mareşal Rütbesi" ve "Gazilik" unvanının verildiği günün yıl dönümü "Gaziler Günü" olarak kabul edilmiştir.
Şanlı tarihi boyunca, tüm zorluklara karşı hür yaşamayı, bağımsızlık ve istiklalini canı pahasına korumayı ilke edinen aziz milletimiz, bu uğurda şehit ve gazi olmayı büyük bir onur ve gurur kaynağı saymış, bu fedakârlığın karşılığında girdiği her mücadeleden zaferle çıkmıştır.
Ülkemizin her karış toprağında; vatanını, bayrağını ve kutsal değerlerini korumak ve savunmak için en güç şartlar altında canlarını ortaya koymaktan çekinmeyen gazilerimiz, milletimizin medarı iftiharı, vatanseverliğin ve kahramanlığın yaşayan abideleridir. Bugün üzerinde huzur ve kardeşlik ortamı içinde yaşadığımız bu ülke, şehitlerimiz ve gazilerimizin bizlere emanetidir. Bu mukaddes emaneti hassasiyetle korumak ve gelecek nesillere, gurur duyacakları bir Türkiye bırakmak şehit ve gazilerimize vefa borcumuzdur.
Bu duygu ve düşünceler içerisinde tüm gazilerimizin "19 Eylül Gaziler Günü"nü kutluyorum. Gazi Mustafa Kemal Atatürk başta olmak üzere, ebediyete irtihal etmiş tüm gazilerimizi ve aziz şehitlerimizi rahmet, minnet ve şükranla anıyor, hayatta olan gazilerimize de sağlık ve huzur dolu bir ömür diliyorum.
E OKUL SİSTEMİNE KAYIT ALANIMIZDA BULUNAN 1. SINIF KAYIT OLABİLECEK ÖĞRENCİLERİMİZİN LİSTESİ AŞAĞIDADIR.
1. Sınıf aday kayıt listesini incelemek için ( LİSTE PDF UZANTILIDIR. TELEFON YA DA DA BİLGİSAYARINIZDA PDF GÖSTERİCİ YÜKLÜ OLMALIDIR. )
SINIF ŞUBE BELİRLEME İŞLEMLERİ BAKANLIK TARAFINDAN AĞUSTOS AYININ SON HAFTASINDA YAPILACAKTIR.
VELİLERİMİZİN KAYIT, SABAHÇI ÖĞLENCİ, ÖĞRETMEN SEÇME VB GİBİ DURUMLAR İÇİN OKULA GELMESİNE GEREK YOKTUR.
TÜM DUYURULAR OKULUMUZUN SİTESİNDEN VE SOSYAL MEDYA HESAPLARINDAN YAPILACAKTIR.
BİLGİLENDİRME İSTEYEN VELİLERİMİZ LİNKTEKİ FORMA BİLGİLERİ DOLDURARAK TELEFON NUMARASI BIRAKABİLİRLER.
SMS LER İHTİYAÇ DUYULURSAGÖNDERİLECEKTİR.
SİTEDEKİ LİSTE ARA ARA GÜNCELLENEBİLİR.
DAHA SONRA ADRES DEĞİŞTİREN ÖĞRENCİLERİN E OKULDAKİ GÖRÜNEN OKULLARI ESASTIR.
BAKANLIK TARAFINDAN KESİN KAYIT YAPILMADAN ADRESİ DEĞİŞEN ÖĞRENCİ ADRESİNİN KAYIT ALANINDAKİ OKULA KAYIT YAPTIRMAK ZORUNDADIR.
VELİ BİLGİ FORMU ELEKTRONİK ORTAMDA AŞAĞIDAKİ LİNKTEN GİRİLECEKTİR. AYRICA OKULDA LİSTEYE YAZILMAYACAKTIR.
Öğretmenlerin söylediklerinden hangi değer ve özelliklerin benim için önemli olduğunu düşündüm. Burada da paylaşmak istiyorum.
1. Saygılı: Benim temel değerim saygı. Dolayısıyla benim için en önemli değer de saygı. Özellikle özsaygıyı çok önemsiyorum. Doğaya, insanlara, yaptığım işe saygı duyuyorum. Tüm davranışlarım bu temel değer çerçevesinde şekilleniyor. Çocuklarımın da saygılı olmasını önemsiyorum.
2. Sorumluluk Sahibi: Sorumluluk sahibi olmayı, sorumlulukları hakkıyla yerine getirmeyi ve gerektiği zamanlarda elini taşın altına koyarak sorumluluk almayı önemsiyorum.
3. Çalışkan: Mete Gazoz'un bir sözüne denk geldim. "Yetenek sizi sıradan insanların önüne geçirir, çalışmak ise yetenekli insanların önüne." Bence çok doğru ve güzel bir söz. Kendi adıma hayatımda ne elde ettiysem çalışarak elde ettim. Çocuklarımın da kısa yollara sapmadan hayatta çalışarak yol almasını isterim. Halil Cibran'ın çok sevdiğim sözü "Alın yazısını silen tek şey alın teridir"
4. Duyarlı: Merhametli ve vicdan sahibi insanlar yetiştirmek istiyorum. Empati kurabilen başkasının derdine dertlenen, başkasının sevincine ortak olan insanlar. Toplum bu konuda gittikçe duyarsızlaşıyor çünkü hepimiz vicdan yorgunuyuz. Ülkede ve dünyada üzülecek o kadar çok şey oluyor ki, bazen başkalarına üzülmek, hayatımızın temel duygusuna dönüşüyor. Bu girdaba düşmeyen ama başka insanların dertlerine de duyarsız kalmayan insanlar yetiştirmek istiyorum.
5. İşini İyi Yapan ve Hayatında İş Dışında Uğraşları Olan: Bir işi iyi yapabilmek için öncelikli olarak o işe karakter olarak yatkın olmak gerektiğini düşünüyorum. Yatkınlık ön şart, ancak tek şart değil. Sonrası disiplinli bir şekilde çalışarak bilgi ve beceri seviyesini sürekli arttırmak ile ilgili. Burada ebeveyne çok iş düşüyor. Bu çocuğun güçlü ve zayıf yanları nelerdir? Neleri yapmayı sever? Nasıl bir iş veya hobi bu çocuğu mutlu eder sorularını sormak ve çocuğu izleyerek rehberlik etmek önemli.
Çocuk yetiştirme ile ilgili duyduğum en güzel metafor bahçıvanlık. Bize bir tohum veriliyor. Onu toprağa ekmek, suyunu güneşini eksik etmemek, büyümesi için alan açmak ve etrafındaki zararlı otları temizlemek ebeveynler olarak bizim işimiz. Ancak buradaki en önemli nokta, gül tohumundan lale yetiştirmeye çalışmamak. Çocuğun özü neyse ona saygı göstererek hareket etmek.
Öğretmenlik hayatımda yaptığım açık ara en zor iş. Ama bugün yapabileceğim en iyi şey, anneliğin hakkını vermek ve önemsediğim değerler doğrultusunda insan yetiştirmek. Bunun da tek yolunun bu değerleri taşıyan ve bu değerlere göre yaşayan bir insan olmak, çocuklarımı çok severek bunu göstermek ve hayatı iyi ve kötü yönleriyle deneyimlemelerine engel olmamak olduğunu düşünüyorum.
Tüm öğretmenlerimize emeklerinden dolayı teşekkür ediyorum.
Nadire GÜNEŞ
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından UNICEF finansal desteğiyle yürütülen "Temel Eğitimde Öğrenme Kayıplarının Giderilmesi ve Öğretimin Güçlendirilmesi Projesi" kapsamında değerlendirme bataryaları ve müdahale programı uygulamalarının izlenmesi ve değerlendirilmesi amacıyla 15 Nisan- 03 Mayıs 2024 tarihleri arasında Adıyaman, Ankara, Antalya, Aydın, Erzurum, Hatay, Kahramanmaraş, Malatya, Mersin ve Şanlıurfa illerine Millî Eğitim Bakanlığı temsilcileri ve akademisyenler tarafından saha ziyareti gerçekleştirilmiştir.
Öğrencilerin eğitim öğretim döneminde farklı nedenlerle beklenen düzeyde bilgi, beceri ve tutum kazanmada yaşadıkları eksikliklerin öğrenme kayıpları olarak tanımlandığı projede; yaz tatili, örgün eğitimin kesintiye uğraması, okula devamsızlık, okul terki, deprem ve pandemi gibi çeşitli nedenlerin öğrencilerin karşılaştığı kayıplara yol açabildiği değerlendirildi. Özellikle sosyokültürel ve sosyo-ekonomik açıdan dezavantajlı öğrencilerin bu kayıpları yaşama oranlarının daha yüksek olduğu ve kayıpları telafi etme süreçlerinin zorluğu göz önüne alınarak sınıf içi etkinlikler ile öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına uygun müdahale programları geliştirildi.
Üç faz şeklinde dokuz ay sürecek projenin ilk fazında öğrenme kayıplarının giderilmesine yönelik değerlendirme bataryaları hazırlanmış ve müdahale programları geliştirilmiştir. İkinci fazın ilk faaliyeti olan eğitici eğitimi kursu ile değerlendirme bataryalarının ve müdahale programlarının uygulanması için pilot okullarda görev yapan öğretmen ve okul yöneticilerine eğitim verilmiştir. Böylece katılımcılar hem sınıflarında bu müdahale programlarını uygulamış hem de görev yaptıkları bölgelerdeki meslektaşlarına mahallinde eğitimler vermişlerdir. Okulumuzda bu eğitimi veren Serpil ŞENLİK hanım efendiye Okul Müdürü Nadire GÜNEŞ teşekkürlerini iletti.