T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ADIYAMAN / MERKEZ - Cumhuriyet İlkokulu

Haberler

May

May

Okulumuzda Beslenme Çantamda Ne Var? eTwinning projemizi yürüten Serap YILDIZ BİLGİÇ 1/A sınıfı öğrencileriyle büyüklerine sağlıklı beslenme tabaklari ikramında bulundu.

May

eTwining günü Serap YILDIZ BİLGİÇ ögretmenimizin yönlendirmesi ile 1/A sınıfı öğrencilerimizle kutlandı.

May

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, sadece son bir yılın değil, on yıllık uzun soluklu bir çalışmanın ürünü olarak ortaya çıktı.

Müfredat hazırlık sürecinde, çok uzun görüş alışverişleri ve kamuoyundaki yansımalar üzerinden analizler yapıldı, toplantılar düzenlendi. Bütün bu birikim, geçen yıl yaz aylarında bir veri olarak alındı ve bu veriler sistematik hâle getirildi.

Modelin beceriler çerçevesi oluşturulurken akademisyen, öğretmen ve diğer eğitim paydaşlarının katılımıyla yirmi çalıştay düzenlendi. Sonrasında her bir ders için oluşturulan ekipler, yüzlerce toplantı yaparak müfredatın hazırlıklarını tamamladı.

Sadece yaz aylarından itibaren bugüne kadar 1000'den fazla öğretmen ve akademisyen ile toplantılar düzenlendi, 260 akademisyen 700'ün üzerinde de öğretmen bu toplantılara sürekli katıldı.

Bunun dışında ilave olarak görüşlerine başvurulan akademisyenler ve öğretmenlerle birlikte 1000'in üzerinde eğitim paydaşı, ortak çalıştı. Bakanlık merkez teşkilatındaki bütün birimler de müfredat için yoğun çalışma yürüttü.

Bir haftalık askı sürecinin ardından "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli", Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca son eleştiri, görüş, öneri ve paylaşımlar doğrultusunda revize edilecek ve son şekline ulaşacak.

Yeni müfredat, gelecek eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli şekilde uygulanmaya başlanacak.

"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" yeni müfredat taslağına ulaşmak için tıklayınız.

"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" Genel Sunum Broşürü için tıklayınız.

"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" Eğitim Felsefemiz Broşürü için tıklayınız.

"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" Erdem - Değer Eylem Modeli  Broşürü için tıklayınız.

"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" Öğrenci Profili Broşürü için tıklayınız.

"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" Öğrenme Çıktısı Broşürü için tıklayınız.

"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" Bütüncül Eğitim Modeli Broşürü için tıklayınız.

"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" Sistem Okuryazarlığı Broşürü için tıklayınız.

"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" Sosyal Duygusal Öğrenme Becerileri Broşürü için tıklayınız.

May

Öğrencilerimiz trafik haftası etkinlikleri kapsamında trafik parkı ziyareti gerçekleştirdi. Etkinliğimize katılım gösteren tüm öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

May

Bir adam okyanus sahilinde yürüyüş yaparken, denize telaşla bir şeyler atan bir adama rastlar. Biraz daha yaklaşınca bu kişinin, sahile vurmuş denizyıldızlarını denize attığını fark eder. “Niçin bu denizyıldızlarını denize atıyorsunuz?” diye sorar. Topladıklarını hızla denize atmaya devam eden kişi? “yaşamaları için” yanıtını verir. Adam bu defa “iyi ama burada binlerce denizyıldızı var. Hepsini atmanıza imkân yok. Sizin bunları atmanız neyi değiştirecek ki?” der. Yerden bir denizyıldızı daha alıp denize atan kişi, “bak onun için çok şey değişti” karşılığını verir. Hiçbirimiz herkesin hayatını değiştiremeyiz, ama en azından bir kişinin, yalnızca bir kişinin, biz var olduğumuz için daha iyi halde yaşamasını sağlayabiliriz.

 

En güzel kıvamda, en güzel biçimde yaratılan insana has özellikler, somut güzelliğin yanında soyut güzelliklerle beraber algılanmalıdır. Ahlaki, ruhi ve zihni güzellikleri beraberinde barındıran insan, Yüce Yaratıcının verdiği değerle mahlûkların en şereflisi olarak yaratılmıştır. Dolayısıyla kıymetli ve özenle yetiştirilmesi gereken bir varlıktır.

 

Birçok insan; yaşamla yetebildiği ölçüde mücadele etmektedir. Herkesin bildiği gibi, yaşam ne her zaman aydınlık, ne de her zaman karanlıktır. Önemli olan yaşamı tüm yönleriyle tanıyıp, kabul edebilmek, mücadele edebilmektir.

 

Fakat her insan mahiyetinde yer alan güzel özelliklerini her zaman kullanamamaktadır. Yanlış düşüncelerle hem kendini yıpratmakta, hem de kendine zarar vermektedir.

 

Her geçen gün önemli değerlerin yok olduğu dünyamızda, yegâne çıkış yolumuz eğitimdir. Güzel insanlarımızın en iyi şekilde yetişmesini sağlamak, onların hayat maratonundan yenik ayrılmasına engel olmak ancak eğitim kalitemizin arttırılmasıyla mümkün olacaktır.

Serabral Palsi hastası olarak dünyaya gelen "Çaresizseniz Çare Sizsiniz " düsturundan yola çıkarak tüm engelleri aşan, zekasıyla bizi kendine hayran bırakan ülkemizin ilk uzay mühendisi  Sayın Turgay Karakaş beyefendiyi ağırladık. Kendisiyle tanışmamıza vesile olan, Değerli Milli Eğitim Müdürümüz Ali Tosun beyfendiye, kıymetli Milli Eğitim Müdür Yardımcımız sayın Cihat Cem Akıncı beyefendiye teşekkür ederiz.

Nis

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk bayramını şölen havasında etkinliklerle kutladık. Geleneksel çocuk oyunları, yarışmalar piknikler çocuklarımızın çok mutlu oldukları anlarla dolu bir hafta geçirdik. Emeği geçen tüm öğretmenlerimize, katkı sunan velilerimize teşekkür ederiz. Cumhuriyet'li olmak bir ayrıcalıktır.....

Nis

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını hem ilimizdeki programda hemde okulumuzda büyük bir coşkuyla kutladık..

Bayramda emeği geçen başta 2/H sınıfı Öğretmeni Gülten ÖZTÜRK ve öğrencilerini ve 2/C Sınıfı öğretmeni Abuzer ALBAYRAK ve öğrencilerini ilimizdeki programda sergilemiş oldukları gösteriden ötürü teşekkürü borç biliriz.Okulumuzda da kutlama kordinatörlerimiz Hakan Çoşkun ve Kamber Şahin'e teşekkür ederiz. Bütün sınıf öğretmenlerimiz günlerce özveriyle hazırlamış oldukları gösterilerle okulumuza renk kattılar.Bütün sınıf öğretmenlerimiz ve öğrencilerimize verdikleri emeklerinden ötürü teşekkür ederiz. Bütün çocuk bayramlarımızın böyle coşkuyla kutlanması temennisiyle...

Nis

Mrt

Kütüphane etkinlikleri kapsamında Sami Karcı, Esma Yılmazer ve Yılmaz Çalğan öğretmenlerimize teşekkür ederiz.

Mrt

Projemiz 1/A sınıfında başlamıştır.Sınıf ögretmenimiz Serap YILDIZ BİLGİÇ'in üyesi oldugu etwining projemiz okulumuzda yapılan etkinliklerle başlamıştır.

Mrt

1/A sınıfimiz ve ögretmenimiz Serap YILDIZ BİLGİÇ Doğal Afetle Bilinçli Mücadele etwining projemiz başlamıştır.

Mrt

Kadın dokunduğu herşeyi güzelleştiren, sevgisi ile iyileştiren, emeği ile güçlendiren, ilhamı İle büyüleyen bir varlık, Nice başarının ardında ismi geçen kadınlarımıza teşekkür etmek için birçok nedenimiz var. 

Hayatımızdaki o özel kadınların değerini bir kez daha anımsadığımız 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde, onlara teşekkür etmek ve onurlandırmak için çiçekler anlamlı birer hediyedir.

Dünya Kadınlar Günü, tüm kültürlerde yer alan değerli bir gündür. Kadınların toplumdaki ekonomik, politik ve mesleki yerini hatırlatan, kadınların emeğine ve başarılarına dikkat çeken bu özel günde bir kadına çiçek vererek tüm kadınlarla aynı dayanışma içerisinde olduğunuzu hissettirmiş olursunuz.

Kadınlar Günü bir erkeğin bir kadına hediye yolladığı bir kutlama değildir. Annenize, en iyi arkadaşınıza, ablanıza belki de size örnek olmuş, yol göstermiş değerli bir öğretmeninize de teşekkür etmek için bir fırsattır. Unutmayın, kadınların kendi içerisindeki dayanışması her zaman çok kıymetlidir.

Bu bağlamda okul müdürümüz Nadire GÜNEŞ'e çiçek gönderme nezaketi gösteren Sayın İl Milli Eğitim Müdürü Ali TOSUN beyefendiye teşekkür ederiz. Tüm Kadınlarımızın Günü kutlu olsun.

Mrt

Okulumuzda 18 Mart Çanakkale Şehitlerini anma töreni yapıldı. Törende açılış konuşması ardından 2-A sınıfının oratoryosu, 3-I sınıfının korosu ve çeşitli şiirlerle günün anlam ve öneminin üzerinde durulduğu güzel bir törene eşlik ettik.Emeği geçen öğrencilerimize ve öğretmenlerimize teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Mrt

2-A Sınıfı öğrencilerimiz ile Bitlis Güroymak Günkırı İlkokulu 2-C sınıfı öğrencileri arasındaki mektup kardeşliği devam ediyor. Öğrencilerimiz Bitlisteki mektup arkadaşlarına mektup ve çeşitli hediyeler göndererek eski geleneği sürdürmeye devam ediyor. Günkırı İlkokulu 2-C sınıfı öğrencilerine, velilerine,öğretmenleri Yunus ENGİN Öğretmenimize ve okul idarelerine desteklerinden ötürü teşekkürü borç biliriz.